Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

zaterdag 17 maart 2018

Glitter & glamour

Deze week een blog over mijn koor. We hebben onze koorkleding wat aangepast. Een beetje glitter en glamour toegevoegd aan de zwarte basis. Er zijn drie kleuren stof ingekocht: blauw, groen en rood. En van alledrie stoffen een mooie effen, iets glanzende stof en ook een glitterstof. Ieder kreeg een kleur en moest daar 3 à 4 accessoires mee maken. En als je zelf niet kan naaien deed iemand anders het voor je. Voor mezelf heb ik een baret genaaid, een glitterrandje langs mijn vestje genaaid en een ceintuur met strikje. Op de foto hangt dat een beetje, maar als ik het aan heb zit het echt wat strakker als een ceintuur. Op de koorfoto's zie je ook de baret.


Zo zagen we er eerst uit:


En nu zo (ook wel heel wat wisselingen in koorleden):


Best wel leuk en origineel, hè?

Ook voor anderen heb ik genaaid, bijvoorbeeld voor de dirigente wat accenten op haar jasje en een haarband:



De stropdas van de ene man en het pochetje van de andere man:



En een polscorsage voor één van de dames:

  

Ook had ik nog een baret gemaakt voor iemand, zodat ze de ene keer de baret kan opdoen en de andere keer de haarband die ze zelf had gemaakt:


En heb ik een pet bekleed en een sjaal genaaid voor iemand:




Het was superleuk om te zien wat iedereen had gemaakt: oorbellen, armbandjes, ketting, sjaals, strikje, enz. enz. Ieder maakte iets wat bij hem of haar past, heel gevarieerd, maar door het gebruik van de zelfde stoffen werd het toch een eenheid. 

Volgende week hebben we weer een optreden. Misschien woon je in de buurt en vind je het leuk om deze hobby van mij eens te zien en te horen, kijk voor info op 
www.gospelkoorreturn.nl of kijk naar dit filmpje.


Groetjes,





1 opmerking:

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!