Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

vrijdag 23 februari 2018

Nog meer gehaakt

Zo, ook ik was geveld door de griep. Ik kwam niet verder dan mijn bed en bank. Liggen, slapen, filmpjes kijken. Geen zin in en puf voor handwerken. Nog lang niet de oude, maar ik dacht, laat ik mijn blog maar eens bijwerken. Rechts van het blog hou ik namelijk bij wat ik af heb en waar ik mee bezig ben. Voor vorig jaar had ik dit niet helemaal. Toen kwam ik toch nog een paar dingen tegen die ik vergeten was om te laten zien. Bij deze dus nog maar. Verder is er nu toch niets te melden.

De dirigente van mijn koor houdt ook van haken en zij was afgelopen zomer bezig met entrelac haken. Dat zag er erg leuk uit, ook maar eens proberen. Ik heb een kussen gehaakt dat bij deze kussens past.





Op de foto lijken de kleuren niet bij de andere kussens te passen, maar in het echie wel hoor. Entreclac haken is leuk om te doen, ga ik vast nog wel vaker doen.

Bij de Wibra kwam ik dit najaar prachtige bollen garen tegen. Mooi verloopgaren in allerlei schitterende kleurencombinaties.


 Ik viel voor de bol in warme herfstkleuren.
Ook had ik een leuk idee gezien voor wat ik hiermee zou kunnen maken. 


Deze plaatjes had ik als idee en toen ben ik zelf gaan prutsen om er mijn eigen modelletje van te maken. Dit is het geworden:


Een lekker warme poncho-trui. Nou, die kan je nu ook best dragen met dit vriesweer! Het is heel fijn garen om mee te haken. En het voelt superzacht aan. Heerlijk!

Groetjes!


3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk patroon , die van je kussen. En je trui/poncho is zeer geslaagd.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent leuk bezig geweest en nog goede beterschap verder. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!