Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

donderdag 16 februari 2017

Nieuw!!!

Sinds oktober heb ik al niet meer een berichtje op mijn blog geplaatst over waar ik mee bezig ben. Alleen nog een keer een stukje over Advent eind november, maar dat ging niet over mijn hobby. Maar nu vind ik het tijd om weer wat actiever te gaan bloggen. Ging mijn blog eerst voornamelijk over het quilten, in de loop der jaren zijn er toch wel allerlei hobby's bij gekomen waarvan ik het ook leuk vind om over te vertellen. Tijd dus om het uiterlijk van mijn blog daarbij aan te passen. Allereerst zal ik iets vertellen over een nieuwe hobby van mij. Dat begon in oktober. Toen heb ik met mijn middelste zoon een workshop zentangle tekenen gevolgd. Dat was echt leuk! Heel rustgevend en ontspannend ook. Ik vond het leuk om in één van de vakken een tekst uit de Bijbel te schrijven. Dit was het resultaat:
 
 
Zo legde ik al de link met het handletteren. Steeds vaker zie je overal teksten verschijnen in allerlei lettertypes door elkaar heen. Echt leuk vind ik dat! In de tijd voor kerst heb ik een tekst op ons raam geschreven. Wel met een uitvergrote tekst achter het raam geplakt hoor, gewoon overgetrokken.
 
Maar dat was al zo leuk om te doen, dat ik meer wilde. Toen kreeg ik voor de kerst van mijn oppaskindjes dit boek:
 
 
Heel leuk, met allerlei ideeën en tips. Met Sinterklaas had ik dit boekje gekregen:

 
Voor iedere week een Bijbeltekst om over na te denken en uit je hoofd te leren. Ik begin iedere week met het handletteren van de tekst van die week. Op die manier heb ik altijd een idee om te letteren.
De afgelopen weken met dit als resultaat:
 






 
De ene keer gecombineerd met een tekening, de andere keer alleen handlettering en de laatste keer heb ik het met zentangle gecombineerd.
Nou, dat is het verhaal achter dit stukje van het nieuwe logo van mijn blog! 
 
 
Volgende keer weer haakverhaaltjes, maar ik moet eerst nieuwe foto's daarvoor maken. Er is hier en daar wat verdwenen bij de overgang naar een nieuwe telefoon....
 
Groetjes van
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!